E-learning - komputer, kurs online

Jak zbudować markę swojego kursu online? Branding e-learningu

Globalny rynek e-learningu będzie warty aż 325 miliardów dolarów do 2025 roku. Budowanie marki kursów online i usług wideo może pomóc Ci zdobyć przewagę nad konkurencją, ale jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku? Te wskazówki dotyczące budowania marki pomogą każdemu twórcy nowych kursów i serwisów wideo w uruchomieniu i rozwoju biznesu.

Dlaczego branding kursów i usług wideo online jest tak ważny?

Każdy, kto myśli, że w budowaniu marki chodzi tylko o rozpoznawalność nazwy, musi spojrzeć na najbardziej znane franczyzy detaliczne, aby przekonać się, że stawka jest o wiele wyższa. Podczas gdy wiele sklepów oferuje wiele marek, sklepy lepiej radzą sobie z komunikowaniem, w jaki sposób pomagają konsumentom znaleźć to, czego szukają. Ten poziom brandingu łączy konsumentów z obietnicą, którą sklep spełni.

Chociaż kursy wideo online nie są częścią branży detalicznej, idea jest taka sama. W budowaniu marki nie chodzi o posiadanie chwytliwej nazwy czy drogiego logo (choć oba te elementy mogą być budulcem), ale raczej o tożsamość, która obraca się wokół zrozumienia potrzeb klienta, znalezienia rozwiązań tych problemów i jasnego przedstawienia oferty.

Zapewnienie sobie autorytetu

Kursy są tak dobre, jak osoba, która je prowadzi. Jeśli oczekujesz, że Twoi studenci wydadzą pieniądze na naukę, ważne jest, aby pokazać im, że masz wiedzę i najlepiej zaplecze, aby dać im dobry zwrot z ich inwestycji. W tym przypadku to Ty jesteś marką.

Zadaj sobie następujące 4 pytania:

  1. Jakie znaczenie ma Twoje wykształcenie?
  2. W jaki sposób chcesz ujawnić swoją osobowość? Czy jesteś wesoły i swobodny, czy poważny i surowy?
  3. Jaka jest wasza misja? Czy tworzysz następną generację ekspertów e-commerce, czy pomagasz nowicjuszom zrozumieć podstawy?
  4. Jaka jest Twoja unikalna propozycja wartości? Określ, co odróżnia Cię od wszystkich innych oferujących kursy na pokrewne tematy i pozwól, aby to kierowało każdą decyzją dotyczącą Twojej marki w przyszłości.

E-learning - ekran laptopa ze stroną www, kurs online

Określenie swojej grupy docelowej

Bardzo ważne jest, abyś wiedział, kogo chcesz przyciągnąć na swoją stronę – do tego stopnia, że prawdopodobnie zrobiłeś ten krok już przed zaprojektowaniem kursu. Ale na wszelki wypadek powinieneś wiedzieć, że najlepszym sposobem na skuteczny marketing do grupy docelowej jest stworzenie profilu kupującego (znanego również jako buyer persona), który zawiera informacje na temat:

  • wieku idealnego klienta,
  • lokalizacji,
  • płci,
  • poziomu dochodów,
  • wykształcenia,
  • składu rodziny,
  • zatrudnienia itp.

Wyobraź sobie te dane tak, jakby to była prawdziwa osoba, a będziesz miał lepszy pomysł na to, jak promować swoją markę.

To jest właśnie główna zaleta tej metody: nie można zadowolić wszystkich i nie trzeba się starać. Ukierunkowany marketing i właściwy branding mogą zmniejszyć liczbę odbiorców, ale także zwiększyć wydajność oferty i współczynnik konwersji.

Nawiązanie więzi emocjonalnej z potencjalnym klientem

Stworzyłeś więc kurs online. Dlaczego miałoby to kogokolwiek obchodzić? To pytanie nie ma być punktem spornym, ale raczej inspiracją. W Internecie roi się od kursów, z których wiele jest źle zaprojektowanych, prowadzonych przez niedostatecznie wykwalifikowanych instruktorów i/lub zawierających informacje, które można łatwo uzyskać za darmo w innym miejscu. Konsumenci są zmęczeni wydawaniem pieniędzy i czują, że zmarnowali swój czas i oszczędności.

Być może najlepszym sposobem na budowanie świadomości marki jest stworzenie komunikatu, który jasno wyjaśnia, dlaczego konsumenci powinni wziąć udział w kursie i co z niego wyniosą.

Oto kolejne pytania, które wypadałoby zadać na tym etapie:

  1. Jaki jest problem, który rozwiązujesz?
  2. Jakie są korzyści z uczestnictwa w kursie?
  3. Czego mogą oczekiwać studenci?

Wyobraź sobie, że sprzedajesz kurs online wprowadzający dotyczący wina. Odpowiedzi na powyższe pytania mogą być takie, że pomagasz konkretnej restauracji poprawić ich wiedzę na temat wina, aby mogli zwiększyć sprzedaż, dać więcej porad i rozwijać swoją karierę.

Jeśli masz kurs na temat marketingu w mediach społecznościowych, możesz pomóc mamom pozostającym w domu znaleźć zrównoważony i elastyczny sposób na budowanie kariery, jednocześnie dbając o swoje dzieci. Zauważ, że te wyobrażone odpowiedzi mają jedną wspólną cechę: są bardzo konkretne.

Pomysły na skuteczną komunikację

Konsekwentne budowanie tożsamości marki

Żaden z powyższych elementów nie ma znaczenia, jeśli Twoja marka nie jest spójna. Posiadanie identyfikacji wizualnej związanej z Twoją marką może zwiększyć jej rozpoznawalność o 80%. Według ekspertów potrzeba 5-7 odsłon marki, aby klienci naprawdę ją zapamiętali.

86% kupujących woli autentyczną i szczerą markę w mediach społecznościowych. Bycie spójnym oznacza przyjęcie tożsamości marki, która obejmuje kolory, logo, głos i wartości, które są takie same we wszystkich kanałach. Konsumenci powinni być w stanie rozpoznać Twoje treści na stronie i w końcu poczuć się tak, jakby Cię znali.

Branding może być drażliwą kwestią i nie ma sposobu na przyspieszenie tego procesu, jeśli chcesz uzyskać dobre wyniki, ale pewne jest to, że po ustanowieniu silnej marki, sky is the limit – niebo jest granicą.